Modernistyczne Godła Kamienic: Cietrzew
Kamienica przy ulicy Chocimskiej 9
Leon Lieberman
1935
Dzielnica V – Krowodrza
ul. Chocimska 9
Informacje o obiekcie
Niewielka, trzykondygnacyjna kamienica przy ulicy Chocimskiej 9 powstała w 1935. Budynek zaprojektowany przez Leona Liebermana oddaje charakter zabudowy realizowanej na przedmieściach międzywojennego Krakowa. Pomimo niższego niż w bardziej prestiżowych dzielnicach budżetu dom został wyposażony w godło, niewielką płaskorzeźbę przedstawiającą cietrzewia. Motywy zwierzęce, w tym związane z łowiectwem były chętnie wykorzystywane podczas przygotowywania tego typu dekoracji.
Opracowanie:
Michał Wiśniewski
Szlak modernizmu
Zobacz inne obiekty na trasie
Modernistyczne Godła Kamienic: Wrony
Modernistyczne Godła Kamienic: Zapaśnik
Wybrane trasy
Nowa Huta
Nowa Huta to najważniejsza kreacja urbanistyczna powojennego Krakowa i kluczowe osiągnięcie polskiej architektury okresu socrealizmu. Spacer poświęcony najstarszej części Nowej Huty przybliża historię rozwoju dzielnicy oraz pokazuje różnorodność polskiej architektury tego okresu. Oprócz Placu Centralnego przedstawia historię modernistycznego Bloku Szwedzkiego oraz Arki Pana w Bieńczycach.
Poza głównymi trasami
W XX wieku miał miejsce dynamiczny rozwój Krakowa, którego ślady pod postacią wyjątkowych dzieł architektury odnajdziemy na ternie całego miasta. Spacerując po często odległych dzielnicach możemy dotrzeć do wielu wybitnych budowli z okresu międzywojennego oraz z czasów przyspieszonej ekspansji miasta po 1945 roku.
Półwsie Zwierzynieckie
Spacer po Półwsiu Zwierzynieckim odkrywa jedną z najbardziej urokliwych dzielnic międzywojennego Krakowa, galerię modernistycznych kamienic, oryginalnych detali i dekoracji, którą uzupełniają śmiałe kreacji powojennego modernizmu na czele z zespołem Hotelu Cracovia i Kina Kijów.Spacer po Półwsiu Zwierzynieckim odkrywa jedną z najbardziej urokliwych dzielnic międzywojennego Krakowa, galerię modernistycznych kamienic, oryginalnych detali i dekoracji, którą uzupełniają śmiałe kreacji powojennego modernizmu na czele z zespołem Hotelu Cracovia i Kina Kijów.